جلسه شورای صنفی با رئیس دانشگاه کردستان
سه‌شنبه، 25 شهریور 1399
جلسه شورای صنفی با رئیس دانشگاه کردستان
جلسه اعضاء شورای صنفی با رئیس دانشگاه کردستان و معاون اداری مالی
طلاع همکاران محترم میرساند جلسه اعضای شورای صنفی کارمندان با رئیس محترم دانشگاه جناب آقای دکتر صادقی روز دوشنبه مورخ 24 شهریور 99 در دفتر ریاست به مدت 4 ساعت برگزار گردید.
همچنین معاون محترم اداری مالی آقای دکتر فاروقی و مدیر محترم امور اداری آقای خالدی چندی بعد در جلسه حضور یافتند.
خلاصه ای از مباحث انجام شده به شرح ذیل گزارش میگردد:
1- در ابتدای جلسه اقای دکتر صادقی ضمن خوش آمدگویی، از تجدید دیدار با نماینده کارمندان ابراز خشنودی نمود و دبیر شورا نیز به نمایندگی از همه همکاران از قبول زحمت ایشان جهت برگزاری جلسه تشکر و مطالب مورد نظر را تک تک مطرح نمودند.
2- در خصوص عدم پرداخت 50 درصد افزایش حقوق مصوب دولت توسط وزارت علوم، جزئیات این مساله به سمع و نظر ایشان رسید و دکتر صادقی اظهار داشتند با اینکه این مساله در مقیاس وزارتخانه بوده و دانشگاه دخلی در آن ندارد اما از احقاق این حق تا حد امکان حمایت خواهند کرد.
3-مساله تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قراردادی و قراردادی به پیمانی مجددا مطرح شد که رئیس دانشگاه همکاری و حمایت خود را اعلام نموده و اظهار داشتند در این خصوص بارها در وزارت خانه و در ارتباط نزدیک با مسئولین مربوطه پیگیر بوده اند اما در حال حاضر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به دلیل پاره ای موانع امکان پذیر نمی باشد و در مورد تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی هم معاون اداری مالی عنوان کردند طبق آخرین ابلاغیه؛ تبدیل وضعیت این دوستان صرفا از طریق شرکت در آزمون استخدامی خواهد بود.
در ادامه دبیر شورا با استناد به ابلاغیه سال 91 سازمان برنامه و بودجه در خصوص مجوز 30 هزار ردیف استخدامی برای کارکنان وزارت علوم از ریاست دانشگاه درخواست نمود طبق هماهنگی های قبلی با آقای دکتر فرشادان نماینده محترم مجلس نامه ای که به استناد ابلاغیه مذکور تنظیم شده را به سازمان برنامه و بودجه ارسال نمایند تا شورای صنفی از طریق نمایندگان مجلس بخصوص آقای فرشادان که عضو کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه هستند این مساله را پیگیری نماید که رئیس محترم دانشگاه در این خصوص قبول زحمت نمودند.
4-بحث پاداش شش ماهه اول سال جاری مطرح شد و اعضائ شورا از ریاست دانشگاه و معاونت اداری مالی درخواست نمودند با توجه به عدم پرداخت240 ساعت اضافه کار آخر سال گذشته که طبق گفته مسئولین به دلیل عدم تامین بودجه محقق نشده بود و از طرفی شرایط دشوار اقتصادی همکاران، دانشگاه نسبت به پرداخت به موقع پاداش شش ماهه اول اهتمام ورزد. در نهایت آقای دکتر صادقی قول مساعد دادند تا آخر مهر پاداش شش ماهه اول پرداخت گردد.
5- در خصوص اضافه کاری تشویقی که در شش ماهه اول سال جاری پرداخت نشد معاون محترم اداری مالی اظهار داشتند با توجه به شرایط قرنطینه و عدم حضور فیزیکی همکاران اضافه کاری تشویقی به صورت کلی پرداخت نشده اما از مدیران استعلام گردیده در صورت گزارش فعالیت خارج از وقت اداری تعدادی از کارکنان و یا مواردی که به تشخیص مدیران بخش ها مستلزم پرداخت بوده اند در دستور کار قرار گرفته است. در ادامه ایشان اعلام نمودند از 15 شهریور ماه جاری روال اضافه کار تشویقی به روال قبل از قرنطینه بازگشته است.
6- در خصوص واگذاری خانه های سازمانی به کارمندان؛ ریاست محترم دانشگاه اینرا حق کارمندان دانسته و معاون اداری مالی دانشگاه نیز اعلام نمودند طبق ساز و کاری که ایجاد شده تا سال 1400 صف انتظار برای این منازل کاملا حذف شده و امکان واگذاری 5 تا 8 واحد به کارمندان وجود خواهد داشت. ضمنا ایشان تاکید کردند نحوه اولویت بندی اسکان کارمندان بایستی با سند و مدرک و بر اساس استطاعت مالی افراد باشد که شورا نیز جهت شناسایی و تعیین موارد ارجح قول مساعدت داد.
7- معاون محترم اداری مالی در خصوص اعمال حق مسئولیت مسئولین دفاتر در آینده نزدیک خبر دادند.
8-همچنین آقای دکتر فاروقی در خصوص اهتمام هیات اجاریی دانشگاه در خصوص تسهیل اعمال مدارک تحصیلی همکاران خبر دادند که اعضاء شورا به نمایندگی کارمندان از ایشان تشکر کردند.
9- در خصوص حمایت بیشتر دانشگاه از نیروهای خدوم شرکتی اعضاء شورا از ریاست دانشگاه و معاون اداری مالی خواستند تا حد ممکن و مقدور در این شرایط اقتصادی دشوار؛ توجه بیشتری به این عزیزان داشته باشند. آقای دکتر فاروقی اعلام نمودند بزودی درصدی به حقوق این همکاران اضافه خواهد شد.
10- در خصوص یک درصد بودجه ورزشی کارکنان دانشگاه نیز که از طرف اعضاء کارگروه فرهنگی و رفاهی مطرح شد معاون اداری مالی دانشگاه اعلام کرد در این خصوص آمادگی کامل جهت همکاری وجود دارد. 11- نارضایتی های اخیر در نحوه نامناسب ابلاغ به همکاران در خصوص جابجایی پست و محل شغلی آنها بخصوص مورد اخیر به اطلاع ریاست دانشگاه و معاونت اداری مالی رسید و ایشان بر حفظ ادبیات مناسب ابلاغیه ها در جهت حفظ شان کارمندان تاکید نمودند.
12- اعضاء شورا در خصوص اختصاص فضایی جهت کانون بازنشستگان دانشگاه مجددا از ریاست محترم دانشگاه تقاضا نمودند که ایشان در پاسخ اظهار داشتند به دلیل تقاضاهای متعدد فضای فعالیت از سوی اشخاص متعدد فعلا این امر محقق نشده اما قول مساعدت دادند.
13- در خصوص ساماندهی پست ها و بخصوص پست های 2 ستاره، آقای دکتر صادقی و آقای دکتر فاروقی هر دو خبر از انجام کارهایی زیربنایی و اصولی در این زمینه دادند و عنوان نمودند جهت واگذاری پست های مدیریتی در صدد ایجاد سازوکاری عادلانه و اصولی هستند.
14- در خصوص تعیین رئیس کارگزینی نیز مجدد دلیل خالی بودن این پست مهم از اقای دکتر صادقی و آقای دکتر فاروقی سوال شد که ایشان در جواب اظهار داشتند پیشنهاد این پست به چند همکار واجد دانش، تجربه و صلاحیت هستند داده شده اما هیچ کدام به دلایل مختلف نپذیرفته اند. لذا با توجه به حساسیت این پست بایستی تصمیم صحیحی اخذ شود.