همایش ملی شافعیان در گستره تمدن ایران اسلامی
جمعه، 19 دی 1399
همایش ملی شافعیان در گستره تمدن ایران اسلامی
همایش ملی شافعیان در گستره تمدن ایران اسلامی در دانشگاه کردستان با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان و رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد.
باسلام و احترام؛

کنفرانس ملی "شافعیان در گستره تمدن ایران اسلامی " در حالی به پایان رسید که بسیار از بیانات و مقالات ارزشمند علمی سخنرانان و علمای عرصه ادیان، مذاهب و عرفان بهره مند شدیم. موضوعاتی مفید از زوایای مختلف دینی، تاریخی، فلسفی و ... در کنفرانس ایراد شد.

کنفرانس حامل پیام بازگویی و نقد دیدگاه های مختلف با رعایت احترام و مودت، همزیستی مسالمت آمیز با تنوع دیدگاه ها، نگرش ها و باورها بود.

به زیبایی در باب ابعاد شخصیت علمی و اجتهادی و منش والای امام شافعی سخن گفته شد و صد البته همکاران گرانقدر گروه فقه و حقوق شافعی همیشه الگوی امام خود را در رفتار، گفتار، عمل و تربیت دانشجویان و سرمایه های انسانی خود در دنیای مملو از عصبیت ها با پرهیز از افراطی گری و به گارگیری منطق در استدلال و استقبال از گفتگو سرلوحه خود قرار داده اند.

 در کنفرانس شافعیان، سخنرانانی از خطه های شمال و جنوب و غرب و شرق حضور داشتند و مقاله ارسال نموده بودند. دو تفاهم نامه مفید در راستای بهره مندی از پتانسیل ها، فرصت ها و امکانات علمی و زیرساختی مشترک، با حضور ریاست محترم دانشگاه و ریاست محترم دانشگاه مذاهب اسلامی کشور و ریاست محترم مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به امضا رسید و فرصتی شد تا دانشگاه کردستان، پیام توسعه ارتباط با جامعه و دنیای بیرون و توسعه فعالیت های علمی خود را در چارچوب برنامه راهبردی خود مانند همیشه، مطرح سازد.
برگزارکنندگان کنفرانس اعضای محترم گروه فقه و حقوق شافعی؛ آقایان جناب دکتر افسری و جناب دکتر حفیدی (دبیران محترم علمی همایش)، جناب آقای دکتر پارسا ( دبیر محترم اجرایی همایش)، جناب آقای دکتر نقشبندی (مدیر محترم گروه)،و سرکارخانم دکتر رستمی