دسترسی سریع

بدنه خبر

دانشگاه کردستان / پورتال اخبار / بدنه خبر
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان: صنعت گردشگری جایگزین صنعت نفت است
شنبه، 13 مهر 1398
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان: صنعت گردشگری جایگزین صنعت نفت است
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان گفت: امروزه از صنعت گردشگری به عنوان صنعت سبز و پاک صحبت می‌شود تا جایگزینی برای صنعت نفت در کشورها باشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکترکیومرث کرمی در مراسم اختتامیه اولین همایش بین‌المللی گردشگری و توسعه با محوریت چالش‌ها و راهکارها در تالار مولوی دانشگاه کردستان، اظهار داشت: برگزاری چنین همایش هایی فتح بابی برای انجام همکاری های مشترک دانشگاه کردستان و دانشگاه پلی تکنیک سلیمایه خواهد بود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان، از شرکت کنندگان خواست تا به عنوان سفیران دانشگاه خود در راستای افزایش ارتباطات بین المللی گام بردارند.
وی افزود: این همایش  از این نظر دارای اهمیت که نوعی گردشگری علمی به شمار می رود  و  کسانی که در آن حضور پیدا می‌کنند از پتانسیل‌ها ظرفیت‌ها آثار فرهنگی و مذهبی و تمام پتانسیل‌های آن مکان دیدن می‌کنند و این می‌تواند به نوعی برندسازی باشد.
کرمی با بیان اینکه در چند سال اخیر کنفرانس های بین المللی دنیا در اماکن دورافتاده برگزار می شود تا زمینه ای برای معرفی نقاط گردشگر پذیر باشد، افزود: امروزه از صنعت گردشگری به عنوان صنعت سبز و پاک صحبت می‌شود تا جایگزینی برای صنعت نفت در کشورها باشد.
وی گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان جهانی گردشگری تا سال 2020 تجارت بین المللی دنیا در اختیار صنعت گردشگری قرار می گیرد و از این نظر گردشگری و بسیار حائز اهمیت است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان به ارزآوری صنعت گردشگری در کشورهای مختلف دنیا هم اشاره کرد و افزود: کشور ما 4.4 میلیارد دلار از صنعت گردشگری درآمد داشته است و این نشان می دهد که باید صنعت گردشگری و صادرات غیر نفتی را جایگزین نفت کنیم.
وی اضافه کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس امروزه به تکاپو افتاده اند که صنعت گردشگری را جایگزین نفت کنند.
 
منبع: روابط عمومی
 
برچسب‌ها:

ویژه

 
پورتال اخبار