دسترسی سریع

بدنه خبر

دانشگاه کردستان / پورتال اخبار / بدنه خبر
اقدامات مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی دانشگاه کردستان جهت مبارزه با ویروس کرونا
دوشنبه، 1 اردیبهشت 1399
اقدامات مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی دانشگاه کردستان جهت مبارزه با ویروس کرونا
گزارش عملکرد مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی دانشگاه کردستان در دوران شیوع ویروس کرونا (COVID-19)

«هُوَ الَّذِی أَنزَلَ السَّکِینَةَ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ»

ﺍﻭﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻝﻫﺎی ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩ. (فتح/ آیه 4)

 

بروز و شیوع بیماری جدید  COVID-19معروف به ویروس کرونا اثرات مختلفی در همه زمینه های زندگی مردم ایران گذاشته است که جا دارد جدا از بحث تخصصی پزشکی آن، پیامدهای مختلف روانی-اجتماعی آن نیز مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد. این بیماری که در جهان فراگیر شده است به عنوان یکی از تهدیدهای منحصر به فرد، می‌تواند در بسیاری از سطوح بر افراد و جامعه تأثیر گذاشته و باعث ایجاد اختلالات روانی مانند اضطراب، استرس و ایجاد زمینه در افراد برای ابتلا به انواع دیگر اختلالات روانی مانند افسردگی و وسواس شود. متخصصان حوزه سلامت روان از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا تأکید می‌کنند که از سلامت روان خود مراقبت کنید. مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی دانشگاه کردستان نیز در راستای مسئولیت اجتماعی و سازمانی خود، از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در صحنه حاضر بوده و تمام امکانات و نیروی خود را در جهت پیشگیری از ابتلا به این ویروس و نیز کاهش تبعات روانشناختی از جمله اضطراب، استرس، افسردگی و سایر مشکلات روان‌شناختی که ممکن است در این زمان بروز پیدا کند، به کار گرفته است.

در واقع اقدامات این مرکز در جهت مبارزه با ویروس کرونا به سه دسته تقسیم می‌شوند:

دسته اول شامل فعالیت‌هایی در جهت پیشگیری از ابتلا به این ویروس در میان دانشجویان عزیز، اساتید و کارکنان و نیز خانواده‌های آنها می‌باشد که برخی از آنها عبارتند از ارجاع اشخاص دارای علائم مشکوک به بیماری به بیمارستان جهت انجام آزمایش توسط کادر پزشکی مجرب؛ و نیز آماده سازی و افزایش آگاهی اجتماعی در خصوص این ویروس با انتشار پوسترها و بروشورهایی با مضامین اصول بهداشتی و رعایت اصول بهداشتی مرتبط با پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و انتشار آن در رسانه‌های اجتماعی.

دسته دوم نیز شامل اقداماتی است که در جهت پیشگیری از بروز و نیز کاهش برخی آسیب‌های روانی مرتبط با این پدیده مانند اضطراب، استرس و افسردگی می باشد. مرکز مشاوره دانشگاه کردستان با آماده سازی پوسترها و بروشورهای مرتبط با پیشگیری و مدیریت حالات روان‌شناختی و نیز کاهش علائم برخی آسیب‌های روانی و انتشار آن‌ها در فضای مجازی مطالب آموزشی را به خانواده بزرگ دانشگاه کردستان و عموم مردم عزیز اطلاع رسانی کرده و آموزش‌های روان‌شناختی لازم را ارائه داده است.

دسته سوم نیز شامل اقدامات پیگیرانه و مستمر در راستای ارائه خدمات مشاوره ای و روان‌شناختی می‌باشد. از دیگر اقدامات موثر این مرکز می‌توان به ارائه خدمات مشاوره تلفنی رایگان اشاره کرد که با کادر مجرب روانشناسان و مشاورین خود تمامی ایام کاری هفته آماده ارائه خدمات مشاوره ای روانشناختی و نیز پزشکی به خانواده بزرگ دانشگاه کردستان و عموم مردم می‌ باشد.

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند                                                     

چنین نماند و چنان هم نخواهد ماند

با ماندن در خانه و همدلی کرونا را شکست می دهیم.

 
منبع: مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی دانشگاه کردستان
 
برچسب‌ها:

ویژه

کردستان علیه کرونا (کوردستان دژی کرۆنا)

 
پورتال اخبار