دسترسی سریع

بدنه خبر

دانشگاه کردستان / پورتال اخبار / بدنه خبر
درخواست همکاری شهرداری و شورای شهر سقز از دانشگاه کردستان
دوشنبه، 22 فروردین 1401
درخواست همکاری شهرداری و شورای شهر سقز از دانشگاه کردستان
شهرداری و شورای شهر سقز ضمن اشاره به جایگاه علمی دانشگاه کردستان، خواستار همکاری این نهاد علمی در برنامه های توسعه و آبادانی این شهر شدند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر رحمت صادقی در دیدار با شورای شهر و شهردار سقز که در سالن جلسات ریاست دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان سقز از  لحاظ تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و نیروی انسانی یکی از مهم ترین شهرستان های استان به حساب می‌آید.
دکتر صادقی با اشاره به شعار همیشگی دانشگاه کردستان افزود: شعار ما در دانشگاه کردستان این بوده که علاوه بر اهمیت آموزش، پژوهش، نوآوری و کارآفرینی به رسالت اجتماعی خویش عمل کنیم.
رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: بحث رسالت اجتماعی در دانشگاه نهادینه شده و خوشبختانه رقابت سالمی بین اعضای هیأت علمی‌ به وجود آمده است و در این مسیر هیچ یک از این افراد نیز انتظار هیچ درآمدی نداشته و حتی در هر زمینه‌ای که نیازمند ورود و تصمیم‌گیری دانشگاه باشد، ما هزینه خواهیم کرد.
وی افزود: دانشگاه کردستان با استفاده از تخصص نیروی انسانی خود آمادگی لازم برای موضوعات مختلف از جمله فضای سبز، محیط زیست، ترافیک، مدیریت شهری و … را داشته تا چه به صورت مسئله محور و چه به صورت توسعه‌محور برای رشد و پیشرفت شهرستان زیبای سقز قدمهای بزرگی را بردارد.
دکتر صادقی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما بحث مدیریت آب های سطحی بوده که قطعا استان کردستان در این زمینه پتانسیل های بالایی داشته و باید از آن بهره گرفت.
در ادامه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان افزود: دانشگاه کردستان با وجود پژوهشکده‌ها و دانشکده‌های مهم قطعا ظرفیت بسیاری برای شروع کارهای مختلف در شهرستان سقز داشته و ما با کمال میل در تمام زمینه‌ها از دانش متخصصین این دانشگاه استفاده خواهیم کرد.
دکتر کرمی عنوان کرد: امیدواریم تفاهم نامه‌ای مابین دانشگاه کردستان و شورای شهر سقز به امضا برسد و ارتباط این دانشگاه و شورای شهر ادامه داشته باشد.
دکتر کیومرث ایراندوست نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه سقز دومین شهر مهم استان کردستان به حساب می‌آید، اظهار کرد: علیرغم اهمیت و نزدیکی شهر سقز با مرز، به خوبی نتوانسته‌ایم از ظرفیت های جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی این شهر استفاده کنیم.
رئیس دانشکده هنر افزود: ما در مجموعه دانشگاه کردستان به هیچ عنوان دغدغه مادی نداشته‌ایم و هدفمان تاثیرگذاری و انجام دادن رسالت اجتماعی بوده است.
وی با اشاره به اتخاذ دو رویکرد در پیشرفت شهر سقز افزود: ما می‌توانیم با رویکرد «مسئله محور» مسائلی مانند ترافیک، پسماند شهری، محیط زیست و … را به سامان برسانیم و یا با توجه به رویکرد «توسعه‌محور» نسبت به توسعه شهر سقز اقدامات مهمی را انجام دهیم.
دکتر حبیبی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به نزدیکی دو شهر سنندج و سقز عنوان کرد: تا دهه هفتاد سنندج و سقز دو شهر بسیار نزدیک به همدیگر بودند و رقابت خاصی داشتند اما پس از آن آهنگ این توازن به نفع سنندج بهم میخورد و در توسعه سبقت می‌گیرد.
وی افزود: با توجه به شناخت علمی از شهر سقز، دانشگاه کردستان می‌تواند از دانش متخصصین خود در زمینه‌های اقتصادی، شهری، محیط زیستی و سایر تخصص ها در پیشرفت و توسعه سقز به خوبی استفاده کند.
ارسطو گویلی شهردار سقز نیز در این جلسه ضمن اشاره به موقعیت تاریخی و فرهنگی شهر سقز، به برنامه‌های شهرداری و شورای شهر سقز برای توسعه عمرانی و فرهنگی این شهر اشاره کرد.
وی به جایگاه علمی دانشگاه کردستان و تخصص و تجربه اساتید این دانشگاه نیز گریزی زد و گفت: بی شک نقش دانشگاه کردستان در توسعه شهر سنندج را نمی‌توان نادیده گرفت و بسیاری از برنامه‌های توسعه‌ای در این شهر جز با همکاری اساتید دانشگاه کردستان میسر نمی‌شد بنابراین انتظار می‌رود دانشگاه کردستان یاریگر سایر شهرهای استان و بویژه سقز هم باشد.
وی خواستار همکاری این دانشگاه با شهرداری و شورای شهر سقز به منظور توسعه این شهر و انعقاد تفاهم نامه همکاری در این رابطه شد.
 
منبع: روابط عمومی
 
برچسب‌ها:

ویژه

 
پورتال اخبار