دسترسی سریع

بدنه خبر

دانشگاه کردستان / پورتال اخبار / بدنه خبر
پس از دوسال آموزش غیرحضوری درب دانشگاه‌ها به روی دانشجویان باز شد
شنبه، 27 فروردین 1401
پس از دوسال آموزش غیرحضوری درب دانشگاه‌ها به روی دانشجویان باز شد
با وجود حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها جهت انجام امور مربوط به پایان نامه/رساله در دانشگاه از زمان آغاز همه‌گیری بیماری کرونا و برگزاری حضوری کلاس‌های درسی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دروس عملی دانشجویان کارشناسی در بازه‌های زمانی خاص در دوسال گذشته، از هفته جاری درب دانشگاه‌ها به روی اکثر دانشجویان باز شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، با وجود حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها جهت انجام امور مربوط به پایان نامه/رساله در دانشگاه از زمان آغاز همه‌گیری بیماری کرونا و برگزاری حضوری کلاس‌های درسی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دروس عملی دانشجویان کارشناسی در بازه‌های زمانی خاص در دوسال گذشته، از هفته جاری و به صورت گسترده دانشجویان در کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه کردستان سر کلاس‌های درسی حضور یافتند.
دکتر محمد رزاقی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی در خصوص از سرگیری مجدد آموزش حضوری در دانشگاه اظهار داشتند: در هفته گذشته دانشجویان دکتری به صورت حضوری در کلاس‌های درسی حاضر شدند و در هفته جاری نیز کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کلاس‌های درس حضور پیدا خواهند کرد.
وی با اشاره به حضور دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده‌های مختلف از هفته جاری در دانشگاه، گفتند: از امروز شنبه 27 فروردین ماه دانشجویان کارشناسی دانشکده‌های کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، علوم پایه، هنر و معماری، بیجار و استثنائاً دانشجویان رشته تربیت بدنی از دانشکده علوم انسانی به صورت حضوری در کلاس‌های درسی شرکت خواهند کرد.
به گفته دکتر رزاقی، در هفته جاری دانشگاه میزبان کلیه دانشجویان ارشد و قریب به دو سوم دانشجویان کارشناسی خواهد بود و  دانشجویان سایر دانشکده‌های علوم انسانی و اجتماعی  و دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی  از 4 اردیبهشت به صورت حضوری در کلاس‌های درسی شرکت خواهند کرد.
معاون آموزشی دانشگاه کردستان همچنین در خصوص تداوم کلاس‌های مجازی افزود: جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نحوه آموزش در کلاس‌هایی که جمعیت دانشجویان در آن بیش از 45 نفر باشد به صورت مجازی خواهد بود.
وی همچنان اضافه کرد با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی، کلیه آزمون‌های پایان ترم در نیمسال جاری در تمامی مقاطع تحصیلی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
در ادامه این گفت و گو «دکتر روشن خوشنوازی» اظهار داشت: دانشجویان دکتری از 20 فروردین حضور داشتند و دانشجویان پنج دانشکده نیز از 27 فروردین کلاسهایشان به صورت حضوری خواهد بود و مابقی دانشکده‌ها نیز تا سوم اردیبهشت به طور کلی وارد دانشگاه خواهند شد. 
وی در خصوص اختصاص خوابگاه به دانشجویان دانشگاه کردستان تصریح کرد: از 11 فروردین ثبت نام خوابگاه‌ها به ترتیب سنوات آغاز شد و دانشجویانی که شرایط لازم از جمله سنوات مجاز تحصیلی، تزریق 3 دُز واکسن ‌ و یا در انتظار زدن دُز سوم هستند  همگی مجاز به اسکان خواهند بود.
معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه کردستان گفت: در حال حاضر 3 هزار و 500 نفر در خوابگاه‌های دانشگاه کردستان اسکان داده شده‌ اند و سپس برای اسکان دانشجویان سنوات غیرمجاز و شبانه اقدام خواهیم کرد. 
 
منبع: روابط عمومی
 
برچسب‌ها:

ویژه

 
پورتال اخبار