دسترسی سریع

بدنه خبر

دانشگاه کردستان / پورتال اخبار / بدنه خبر
رئیس دانشگاه کردستان از تلاش و کوشش مجموعه دانشگاه در سال 1400 قدردانی کرد.
دوشنبه، 15 فروردین 1401
رئیس دانشگاه کردستان از تلاش و کوشش مجموعه دانشگاه در سال 1400 قدردانی کرد.
رئیس دانشگاه کردستان از تلاش و کوشش مجموعه دانشگاه کردستان برای دستاوردهای بسیار ارزشمند در سال 1400 تشکر و قدردانی کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر رحمت صادقی در مراسم ویژه نوروز دانشگاه کردستان که با حضور اساتید و کارکنان دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک سال نو، اظهار کرد: متاسفانه در سال های گذشته بیماری کرونا خسارت زیادی به خانواده دانشگاه کردستان زد و در ایام کرونا تعدادی از بهترینهای دانشگاه کردستان از میان اساتید، کارمندان و دانشجویان را از دست دادیم که یاد و خاطره همه آنها را زنده نگه می داریم.
 رئیس دانشگاه کردستان ضمن تشکر از تلاش و کوشش مجموعه دانشگاه، اظهار امیدواری کرد سال 1401 کە آغاز قرن جدید  و مصادف شده  ماه مبارک رمضان است، سال مبارک پر از موفقیت و شادی و سلامتی برای مجموعه دانشگاه کردستان باشد.
وی با اشاره به فعالیت های بخش های مختلف دانشگاه در سال گذشته، عنوان کرد: در حوزه آموزش مجازی زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری تقویت شد که بر اساس ارزیابی وزارتخانه در این رابطه جزو بهترین دانشگاههای کشور بودیم.
صادقی با اشاره به تاسیس مدیریت برنامه ریزی و توسعه آموزشی در دانشگاه، افزود: جذب هیات علمی، توسعه رشته ها در مقاطع مختلف با استفاده از روش معمول، طرح تعاون و استاد وابسته با قدرت در دانشگاه کردستان ادامه یافت. همچنین جذب حدود 50 هیات علمی، راه اندازی 6 رشته کارشناسی، 12 رشته ارشد و 18 رشته دکتری سال گذشته انجام شد.
وی همچنین رشد راه اندازی مجله، چاپ مقاله و کتاب، مقالات پراستناد، برگزاری همایش، تعداد دانشمندان 1 درصد و 2 درصد، پژوهشگر پسا دکتری، فرصت مطالعاتی، مراکز نوآوری، کلینیک تخصصی، طرحهای پژوهشی خارجی و ارتباط با جامعه خیرین، دانش آموختگان و صنعت را از جمله فعالیت ها و موفقیت های حوزه پژوهش دانست.
رئیس دانشگاه کردستان همچنین به جایگاه دانشگاه کردستان در دیپلماسی علمی بین المللی اشاره کرد و یادآور شد: جذب دانشجوی خارجی از 9 ملیت مختلف، برنامه تبادل دانشجو و استاد، وبینارها، نشست ها، تفاهم نامه، کاراموزی بین المللی، DOI، مدارس تابستانه و زمستانه، المپیاد دانشجویی بین المللی، دوره های آموزشی مشترک، گرنتها و پروژه های خارجی، کرسی مجازی آموزش زبان فارسی، دانشگاه برتر کشور در تعاملات بین المللی از جمله موفقیت های این حوزه است.
وی به توسعه زیرساخت های دانشگاهی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: چارت جدید سازمانی، شروع بازبینی برنامه راهبردی دانشگاه، طراحی پرتال جدید دانشگاه، میل سرور جدید دانشگاه، اتوماسیونی نمودن فرایندهای مختلف آموزشی، پژوهشی، اداری، مالی و دانشجویی و تقویت آزمایشگاه مرکزی طی سال گذشته انجام شده است.
صادقی به فعالیت های عمرانی، بودجه و اعتبارات، مرجعیت و ارتقای جایگاه دانشگاه نیز اشاره کرد و از رشد 40 درصدی اعتبارات هزینه ای دانشگاه خبر داد.
وی به مسئولیت اجتماعی دانشگاه نیز گریزی زد و گفت: پژوهشکده کردستان شناسی، دانشکده ها، دفتر ارتباط با صنعت و جامعه و شبکه ملی جامعه و دانشگاه با برگزاری همایش، نشست، اجرای طرح های کاربردی مختلف، ایجاد مراکز نوآوری، کلینیکهای تخصصی و ... در این زمینه خوب نقش آفرینی کردند.
رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به شعار تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری برای سال جاری، عنوان کرد: بدون شک در این عرصه هم دانشگاه ها با انجام پژوهش های کاربردی و تقاضامحور و روی آوردن به محصولات و تولیدات دانش بنیان و تبدیل علم به فناوری و تجاری سازی آن میتوانند ایفای نقش کنند.
وی در رابطه با  از سر گیری آموزش حضوری نیز خاطرنشان کرد: مهمترین کار و وظیفه همه ارکان دانشگاه باید پشتیبانی و تلاش برای از سر گیری آموزش حضوری و بازگشت دانشجویان به دانشگاه باشد.
به گفته وی کارگروه بازگشایی دانشگاه برای آماده سازی دانشگاه جهت حضور دانشجویان و از سرگیری آموزش حضوری تشکیل شده و همه واحدهای دانشگاه همت خود را برای حضور دانشجویان بکار خواهند بست.
 
منبع: روابط عمومی
 
برچسب‌ها:

ویژه

 
پورتال اخبار